lördag 3 november 2012

Hoppträng för Tord

Igår var det åter igem dax för Tordträning och jag hade med mig både Goldini och sessan.
För Goldini och mig var det hopprämiär, och det gick strålande för att vara första gången, jag satt kvar i alla fall men ingen stilluppvisning men för första gången var han otroligt duktig och bjuder riktigt bra på hinder:) Men det är ju en stor kille och i ett litet ridhus där hindren kommer väldigt snabbt så är det svårt att hinna med, sen kan jag bli sån att när man inte känner hästen riktrigt så blir jag som rider lite feg och vågar inte riktigt släppa fram honom, men något vi får jobba på:)
Tanken är ju att han ska gå fältävlen till våren:)

Sen till Stallets dressyrdam Sessan, jag börjar tvivla på om dressyr är hennes gerj hon är börjat hoppa så otroligt bra, bjuder på alla hinder vägrar aldrig sticker aldrig förbi och sälan hon river, igår hamnade banan i slitet på 120 cm och hon klippte i och tog alla hinder:) Så fin min tjeja, men vi släpper nog inte dressyr riktigt än:)

Goldini

                                                                           Sessan<3
/Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar