onsdag 23 januari 2013

Ledig plus semester..............

Idag är ledig dag efter 6 dagars arbetsvecka! I lördags kväll hade vi konsert på Dinners med Frank Ådahl och Nova gospel. Detta i ett samarbete med kyrkorna i Ödeshög. Alltid kul att  prova nya vägar, och detta var definitvt en kanon ide! Mycket besökare kom det också, ngn hade räknat upp till 280 st. Jisses, prata om att det var fullt i restaurangen=)! Mer av detta ska det bli!!!!

Japp så har jag tagit ett par dagars semester. Hade tänkt åka till min mamma först men känner att jag är så pass efter med allt hemma så det får bli en annan dag. Ska ju ändå snart åka ner å fira deras födelsedagar.
Så nu är det att ta tag i varneda smutsiga vrå i hela huset....usch ett nödvändigt ont. MEN man ser ju och kommer på så mkt man vill göra eller hur?!!!!
Känns som om det finns planer på två projcet som är ganska stora båda två. Det ena är tvättstugan som ser ut som hej kom å hjälp!!!!!!! Vad vill jg göra här då? Jo som en liten spa del kanske. Bastu, bubbel lr ngt åt det hållet. Jag vet ju att Mats älkar att basta så för hans skull. Behöver ju inte vara ngn stor bastu, och visst kan det väl vara ganska mysigt.
Project nummer två är att bygga ut köket! Jag vill slå ner väggen in till Ullis gamla rum som just nu inte fyller ngn funktion alls mer än att samla damm och vara allmänt stökigt! Visst e inte vårt kök litet, men varför inte ett stort luftigt lankök. Ser i huvet hur det skulle kunna se ut men har lite svårt att förklarar hur man ska göra i praktiken, så jag får väl åka runt å kolla för att hitta lite inspiration.

Sen vill jag sätta upp lite lampor i trapphuset....har hittat på nätet en som känns ok....vad tycker ni???? Lampan som är överst på sidan.......

Nehe dags att återgå till den tråkiga delen.......................
Ha en bra dag alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar