fredag 9 november 2012

Fredag

Idag började dagen med ett par koppar kaffe å sen ut till stallet. Jag vet inte vad det är men Ullis ska alltid ha med mej på grejer å alltid så HÄNDER det ngt. Ajja.....igår så blev i allafall  Sessan rakad. Å vem ska rida henne idag om inte jag Jessica. Mina erfarenheter av nyrakade hästar är inte alltid de bästa. De kan ju lätt bli lite pigga om man säger så. Ullis förra häst Porthus är ett praktexempel på detta.
När vi kom med honom till Mantorp för träning skulle ju jag stå och hålla honom när Ullis sadlade honom. Han vart som förbytt. Stegrade, bockade om vart annat hela tiden.....säkert inte så länge...men när man står det och inte ska släppa honom så känns ju allt som en evighet. Han var helt galen om man säger så och jag var LIVRÄDD. Till slut på ngt vis kom han ut tränset och for iväg. Ja detta var en upplevelse om man säger så.
Japp så till denna morgon. Båda hästarna sadlade, Ullis uppe på Goldini efter några snurrar, så ska jag upp på Sessan då. Har precis kommit ner i sadeln men i fått båad fötterna i stigbyglarna så är det som att ngt avfyrade en raket i baken på henne. VARFÖR ska alltid jag bli drabbad av detta. Var det klippningen, blev hon rädd för ngt????? Ja inte vet jag men skakade gjorde jag nog i 300 m innan det någorlunda släppte.
Men vi tog oss runt i ett lugnt tempo....å alltid lika skönt när man landar med fötterna på stallplanen igen.
Ha en bra dag alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar